21 lipca 2014

Mała Ojczyzna





Czym jest Ojczyzna? Ja Ci odpowiem.
Jest tajemnicą zamkniętą w sobie,

Czystą poezją na wietrze jest,
chwiałbym jej pomóc otwarty gest. 

To ona mi daje wciąż tutaj żyć, 
gdy stoję na górze Szyndzielni szczyt.

Me okolice tak bardzo kocham, 
dla Podbeskidzia płaczę i szlocham.

Oby nikt ich nigdy nie zmienił
i zawsze sobie to w sercu cenił. 

Czy to Andrychów, czy Wadowice
to ja dziś kocham me Podbeskidzie. 

Piękne są tutaj moje dziewczyny, 
z każdą dziś z rana są zaręczyny.

Mam tu wspomnienia młodzieńczych lat,
było tak pięknie chłopięcy świat.

Jarmarki pełne ludzkich uśmiechów, 
z serca dobroci, serdecznych gestów. 

Te kamieniste i dzikie plaże, 
tam uciekałem do swoich marzeń. 

A w nocy cisza i błogi spokój, 
nie znałem wtedy słowa "niepokój".

Czasem tęsknota i wieczny żal, 
że zamiast tu nie jestem tam. 

Często tam wracam myślami i tchnieniem,
by dać swej duszy znów ukojenie. 

Poczuć znów radość - do nieba klucz. 
Mała Ojczyzno znów jestem tu. 


1 komentarz:

  1. Anonimowy17/10/14

    Bardzo mi się podoba -"A w nocy cisza i błogi spokój ,nie znałem wtedy słowa
    "niepokój" jakie trafne słowa w dzisiejszych czasach .Myśl o swoim kraju i tym co wokoło się dzieje.

    OdpowiedzUsuń